Anne olarak tavsiyelerim, Yeme içme gezme tavsiyelerim

1 BEBEK 1 ÇOCUK İLE KAPADOKYA

1 BEBEK 1 ÇOCUK İLE KAPADOKYA

Konu: Kapadokya’yı 3 yaş 2 aylık bir çocuk ve 16 aylık bir bebek ile gezmeyi başardık. Nasıl mı? 🙂

GENEL:

Şart mı dediler. Çocukları bırakacak kimse yok mu dediler. Oldukça motive edilmiş başladık seyahate 🙂 Günün sonunda Şebnem o balonları görecek dedim. 😀 Elbette kolay olmadı ama buna da şükür. Bu arada bende 1,5 yaşında gitmişim Kapadokya’ya 🙂

ULAŞIM:

Kapadokya’ya 2 türlü ulaşım mümkün. Birincisi Nevşehir’e uçmak ki biz öyle yaptık. İkincisi ise Kayseri’ye uçmak. Havaalanı ile Kapadokya arası Nevşehir’den olukça yakın. Ayrıca bizim gibi bebekli iseniz ve süt, cam şişe su gibi alacakları inince yapmayı planlamış iseniz; Nevşehir içinde yol üzerinde Forum AVM var. İçeride market ve hemen her marka mevcut.

Biz Nevşehir hava alanından (önceden ayarlayarak) AVİS’ten araba kiraladık. Çok memnun kaldık.

OTEL:

Kapadokya’da iki türlü konaklama seçeneği var. Ya bildiğimiz usulde binalardan mütevellit otellerde ki zincir otellerde mevcut, ya da taş/mağara otellerde kalabilirsiniz. Biz mağara otelleri tercih ettik daha otantik, daha romantik ve ayrıca farklı bir deneyim. DİKKAT: Bazı otellerin mağara odalarının penceresi yok. Fazlasıyla doğal ama klostrofobik.

Biz Ottoman Cave Suits’de kaldık. Çok memnun edici bir deneyim oldu. Otelin çalışanları sahibi herkes çok güler yüzlü idi. Konaklama oda + kahvaltı şeklinde oluyor. Ayrıca yemek servisi yok ancak Göreme merkeze yürüme mesafesinde olduğu için sayısız seçenek önünüze serilmiş durumda. Çok küçük bebek için beşikleri mevcut ancak park yatakları yok. (16 aylık oğlumuza yer yatağı yaptık ve etrafına yastıklar dizdik.) 302 No’lu odada kaldık, 2 tane çift kişilik yatak vardı odamızda. Ancak büyük oğlumuzda,; küçükten büyük olup, tam da büyük olmadığı için ( 🙂 ) , yanımızda yatırdık.

Taş otellerin terası da balon manzarası izlemek ve fotoğraf çektirmek için büyüleyici bir mekan oluyor. Her otelden balonları görmek mümkün değil ancak otelimizin konumu sayesinde gökyüzünde balon denizini seyretme ayrıcalığını yaşadık.

GEZME GÖRME:

Evet çocuklu isen çok da gezme aslında 🙂 Yani gezme derken hızlı hızlı gez, rehber hizmeti alama, tarihi bilgileri dinleyeme 🙂 Ama kollarında mis gibi bebeğinin kokusu ile gez. Bizim durumda aynen böyle oldu. Ben tarihi çok severim. Çocukken rahmetli Tarık Akan ile Ayşegül Aldinç’in Taşların Sırrı dizisini ağzım açık izlerdim. Ancak bu kadar küçük 2 çocuk / bebek ile rehber hizmeti alamadık (otel ücretli sağlıyor bu arada). Otelimiz bize bir rota çizdi ve başladık maceraya 🙂

GENEL:

Kapadokya’da her yer birbirine yakın. En uzak mesafe 10 – 12 dakika. Yollar tertemiz. Her konumda park yeri mevcut. Harika bir şehir etkilenmemek mümkün değil.

1. GÜN (SIRAMIZ BU İDİ)

GÖREME AÇIK HAVA MÜZESİ

Açık havada sayısız mağaralar, bazilikalar, kiliseler. Çok etkileyici ancak sıcakta gezmek oldukça yorucu da. Küçük adamı kangruya koyduk, babası taşıdı. (Yüksek yerlerden geçtiğimiz için tehlikeli bulduk.) Büyük oğlumuzda kriz çıkardı kucak diye, onu oğlum bak her yer mağara sen kahraman değil misin? Ejderha var mı bakalım?” diye ikna ettik. Öyle sevdi ki zor çıktı müzeden.

DEVREN VADİSİ

Arabaya atladık 5-10 dakikalık mesafede Devren Vadisi’ne geldik. Böyle uçurum yerlerde çocukları pek arabadan indirmedik. Hızlıca bakıp video çekip arabaya atladık.

ORTAHİSAR KALESİ

Kaleye 10 yaş altı çocukları almıyorlar ki haklılar tırmanmak epey zor. Merdivenleri aşağıdan çektim. Manzarası harika imiş başka zaman inşallah. Aşağıda güzelce resim çektirdik ve ayrıldık.

ÜRGÜP

Şehir merkezinde yemek yemeye uğradık. Kısaca etrafı gezdik.

AVANOS

Kızılırmak kenarında sıra sıra restoranlar. Biz Mado’dan açlık bastırıcı kuru pastalar aldık, biraz etrafı turladık ve yemek için hazırlanmak üzere otelimize döndük. Yemek tavsiyelerim en aşağıda.

PAŞABAĞLARI

Vakit kalmadı uğrayamadık.

2. GÜN

AŞK VADİSİ

Fotoğraf için biraz vakit ayırın. Nazar boncuklu ağaç mı istersiniz, kalpli salıncaklar mı. Hele manzara, nefes kesici. Sadece bebeleri iyi kollamak lazım, malum aşağısı uçurum.

UÇHİSAR KALESİ

Yine enfes bir kale ve yine aşağıdan bakabilen küçük çocuklu bir aile. 🙂 Ancak önünde öyle güzel dükkanlar vardı ki kendimi kaybettim. Tabi turistik mekanlar ve turistik fiyatlar. En çok da balon kalem kalemliklere bayıldım.

GÜVERCİNLİK VADİSİ

Bebelerim durmadığı için eşim arabadan inip bakıp geldi, bize anlattı 🙂

YEME İÇME

Malum şarbon krizi var nerede ne yesek bebelere ne yedirsek diye çok düşündük.

Soffys Kitchen

İlk gün Göreme içinde burayı tercih ettik. Alev içinde gelen tas kebabı harikaydı ama asıl Ali Nazik (parça et yoğurt ve patlıcan beğendi) anlatılmazdı, şu ana kadar yediklerimin en iyisi diyebilirim. Sadece ufak oğlan 20 dakikadan fazla mama sandalyesinde oturmadığı için pek tadını çıkaramadık. Lüks bir restoran, ucuz değil.

MAVİ CAFE

Ürgüp’te öğle yemeği için internetten buldum. Ev yemekleri yapan tatlı temiz bir cafe. Tavsiye ederim çok beğendik.

RESERVED

Gizem Zor ve eşinin restoranı. Hem çok şık hem de her şey çok lezzetli idi 🙂

BALONLAR BALONLAR BALONLAR

Kapadokya demek balonlar demek. Çocuklarımız küçük olduğu için balona binmemiz mümkün değildi ancak fotoğraf çekimi planımız sayesinde o atmosferi olduğu gibi yaşadık. Sabah 5:50 ‘de fotoğraf çekimi için Bekir bey ile buluştuk. Bizi balonların kalktığı yere götürdü ve eşimle 5. yılımız şerefine harika kareler çekti. (Korkmayın çocukları yalnız bırakmadık, geceden teyzeleri geldi 🙂 )

Çekimlere gün ağarınca otelin terasında devam ettik ve bebelerimizi de ekledik. Daha sonra maaile yine güzel bir kaç yere çekime gittik. Bekir bey ve ekibi hem profesyonel, hem bölgeye hakim hem de sıcakkanlı insanlardı. Çok keyif aldık her şeyin başında. Büyük oğlum ile deveye bindik (Bu kendisinin 2. deveye binişi, Lavanta Tarlalarında da babası ile binmişti )

Ezcümle o bölgeye giderseniz fotoğraf işini profesyonellere mümkünse Bekir beye emanet edin derim 🙂 Burada kendi telefonumuz ile çekim sırasındaki karelerden ekledim, Bekir beyin çekimleri için instagram hesabımda takipte kalın, çok ilham verici kareler 🙂

Yazımı bitirirken Nevşehir ve Kapadokya’ya hayranlığımı bir kez daha belirtmek ve en kısa zamanda gitmenizi temenni etmek isterim. Merak ettiğiniz soruları sorun yazımı günceller cevaplarım. Deve maceramız mı? Instagram hesabımda 🙂